Sabtu, 24 Mac 2018

10 Tips Terbaik untuk Kempen Pengiklanan yang Berkesan

By 12:39 PG



Membayar untuk Pengiklanan

Tidak kira betapa bagusnya produk atau perkhidmatan syarikat anda, jika anda tidak mengiklankannya, tiada siapa yang akan tahu mengenainya. Matlamat mana-mana program pengiklanan haruslah berkesan untuk mencapai jangkauan penonton terbesar dan menarik pelanggan baru. Jika dilakukan dengan betul, pengiklanan boleh menjadi pelaburan yang menarik untuk perniagaan kecil anda; jika dilakukan dengan buruk, pengiklanan boleh menjadi tenggelam wang yang besar.
Walaupun apa yang anda lihat pada "Mad Men," pengiklanan boleh menjadi permainan rumit. Kami membentangkan 10 petua penting untuk membantu anda merancang, melaksanakan, dan memantau program pengiklanan anda.

1. Pergi Selepas Penonton Sasaran Anda

Kempen pengiklanan harus ditujukan ke pasaran khusus anda. Ini adalah kesilapan biasa untuk membuat iklan generik yang tidak bercakap bahasa atau menarik perhatian pelanggan potensial anda.
Tanyakan kepada diri sendiri jenis pelanggan yang ingin anda tarik, dan pastikan iklan anda bercakap dengan mereka pada tahap peribadi.

2. Sorotan Kelebihan Daya Saing anda

Salah satu kunci kepada semua pengiklanan adalah untuk menonjolkan kebaikan syarikat anda - faktor-faktor yang memberikan kelebihan daya saing anda. Terlalu banyak iklan pandai tetapi gagal untuk menjual manfaat khusus produk atau perkhidmatan yang ditampilkan. Kecuali anda menyerlahkan manfaat ini, iklan anda tidak memberi nilai kepada bakal pelanggan.

3. Menetapkan Imej

Anda boleh mengenali gerbang McDonald's semasa memintas di lebuh raya. Begitu juga, terdapat banyak produk yang anda kenali dengan pembungkusan atau logo mereka.
Tuntutan imej ketika datang ke iklan dan mempromosikan bisnis Anda. Terlalu banyak pengiklan tidak berfungsi untuk membina imej yang konsisten, dan mereka kehilangan peluang untuk membuat kesan terhadap calon pelanggan.

4. Anda Perlu Belanja Wang untuk Membuat Wang

Ada cara untuk menjimatkan wang, tetapi pengiklanan biasanya bukan tempat untuk memotong sudut. Melakukannya akan menjejaskan jualan, dan yang menjejaskan bahagian bawah. Pengiklanan yang berjaya mungkin memerlukan sedikit wang, tetapi itu kerana ia berfungsi.

5. Beriklan di Tempat yang Tepat

Majalah kegemaran anda, stesen radio, atau program televisyen mungkin bukan kegemaran penonton anda. Lakukan penyelidikan tentang pasaran sasaran anda untuk memahami siapa mereka dan menentukan apa yang mereka baca, menonton, dan mendengar. Kemudian beriklan di media yang sesuai untuk memastikan anda mencapai sasaran pasaran anda.

6. Jangan Benarkan Bajet Anda untuk Menjalankan Kempen Pengiklanan Anda

Jika anda membuat anggaran $ 5,000 sebulan untuk pengiklanan, anda telah membuatnya sangat mudah dari perspektif pembukuan. Bagaimanapun, jika seperti kebanyakan perniagaan anda mempunyai tahap tertinggi dan terendah dalam musim, anda menghabiskan terlalu banyak wang pengiklanan semasa waktu kurang dan tidak cukup ketika anda ingin menarik pelanggan. Terlalu banyak usahawan tidak belanjakan mengikut keperluan pengiklanan bermusim mereka.

7. Mempelbagaikan

Sudah terlalu biasa bagi pemilik perniagaan untuk memilih tempat terbaik untuk mengiklankan berdasarkan harga dan kadar pulangan yang berpotensi, dan kemudian berhenti. Sama seperti pelaburan, anda tidak mahu meletakkan semua telur anda dalam satu bakul. Sebarkan dolar pengiklanan anda dengan memilih pelbagai media yang sesuai untuk penonton dan anggaran anda.

8. Jangan Cuba Segalanya Semua

Tiada produk atau perkhidmatan akan merayu kepada semua orang. Banyak pemilik perniagaan, termasuk eksekutif korporat, cuba tampil dengan cara untuk mencapai setiap pasaran. Biasanya, ini tidak berfungsi. Ia boleh mengeja bencana untuk perniagaan kecil, yang tidak mampu menyebarkan diri terlalu tipis. Oleh itu, cari pasaran anda dan menjadi segala-galanya anda boleh menjadi penonton itu.

9. Uji Iklan Anda terlebih dahulu

Jika anda mempunyai masa atau wang untuk melabur dalam kumpulan fokus, anda harus menguji iklan anda pada orang lain. Adakah mereka memahami dan menerima mesej yang anda cuba sampaikan? Jika tidak, dapatkan wawasan tentang bagaimana anda boleh menyampaikan mesej anda dengan lebih berkesan.
Ada cara lain yang kurang mahal untuk menguji iklan anda - contoh soal selidik.

10. Pantau Iklan Anda

Adalah sangat mudah untuk meminta pelanggan baru atau pelanggan di mana mereka mendengar tentang anda. Sederhana seperti ini, banyak usahawan tidak peduli untuk berbuat demikian. Adalah berfaedah untuk memahami unsur-unsur iklan anda yang paling berkesan dan media yang menawarkan peluang pengiklanan yang paling menguntungkan bagi syarikat anda.

0 ulasan:

Catat Ulasan